Rozhovor s Tomášem Rossim

18.02.2020 09:33

 

Přinášíme Vám rozhovor s Tomášem Rossim, odchovancem chrudimského basketbalu, který si díky svým výkonům v mládežnických kategoriích vysloužil nominaci na zápas za náš A-Tým. Nutno podotknout, že se předvedl ve velmi dobrém světle, a tak si troufáme říct, že ho budete moci vídat dresu Áčka častěji.

 

Tome, první zápas, 17 bodů, výborná úspěšnost střelby, k tomu doskoky, co říkáš na svůj výkon?

 

Rozhodně jsem nečekal, že dám tolik bodů. Je to pro mě určitě dobrá zkušenost. Osobně si myslím, že se mi velmi dařilo. Velkou zásluhu na tom mají spoluhráči, kteří mě podpořili a dodali sebedůvěru.

 

Připravoval ses nějak speciálně na tyto zápasy? Byl jsi nervózní?

 

Připravoval jsem se tak, že jsem si pořád do kola opakoval taktiky. Nechtěl jsem zapomenout na nějaký systém. Jinak jsem se nijak zvlášť nepřipravoval. Před zápasem jsem byl hodně nervózní, ale pak to nějak vyprchalo samo.

 

Máš někoho, s kým si svou nominaci do áčka řešil? Například doma s rodinou, se spoluhráči…

 

Řešil jsem to s rodiči, ale hlavní rozhodnutí bylo na mě.

 

Prozraď fanouškům, v jaké hraješ kategorii, jak dlouho vůbec hraješ basketbal a kdo tě k němu přivedl?

 

Hraju za kategorie U17,U19 a nově za Áčko. Basketbal hraji už pátým rokem a hrát basketbal jsem se rozhodl sám, protože jsme ho na tělocviku hrávali často a mě začal bavit.

 

Zároveň nám řekni, jestli máš nějaký basketbalový cíl a kam až bys to chtěl dotáhnout.

 

Tak asi jako každý basketbalista, bych chtěl hrát v NBA, ale chtěl bych se dostat do český Kooperativa ligy po případně někam do zahraničí.

 

Teď si představ, že by sis mohl vybrat jednoho spoluhráče a jeden tým z celé basketbalové mapy (od chrudimského áčka až po týmy v NBA). S kým a za jaký tým by sis chtěl zahrát?

 

Hráč by byl asi James Harden a tým Houston Rocket.

 

Od trenérů mládeže víme, že vždy připravuješ na zápas svačinu pro celý tým? Jak to je a co klukům připravíš?

 

Klukům dělám tousty. Začalo to tak, že dřív jsem měl na zápasy většinou tousty a jelikož jsem týmový hráč, tak jsem se s spoluhráči rozdělil :D. Takže jich dělám víc, aby se na všechny dostalo, myslím si, že to kluci ocení.

 

Věřím, že určitě rád pojedeš hrát s Áčkem opět. Uzavřeme sázku, že pokud Chrudim vyhraje zbylá dva zápasy v Holicích a Vysoké nad Labem a ty budeš u toho, tak uděláš svačinu i pro kluky z Áčka?

 

Rád sázku přijmu a tousty udělám. :D