DARREN do nové sezony s jiným trenérem

08.07.2014 17:15

Chrudim - Nedávno došlo na lavičce druholigových basketbalistů TJ Sokol BC DARREN k výrazné změně, po jedenácti letech vystřídal zkušeného trenéra Jiřího Chlíbka mladý a talentovaný kouč Štěpán Popelka. To byl také pádný důvod požádat jej o krátký rozhovor.

 

Jak se to všechno seběhlo, takováto změna?
Tři roky jsem trénoval naše béčko, k tomu jsem se uprostřed loňské sezony stal asistentem i u A týmu. V květnu jsem pak úspěšně složil zkoušky a získal trenérskou licenci B. A jelikož se dosavadní trenér Chlíbek rozhodl zejména z pracovních důvodů s trénováním skončit, dostal jsem od vedení klubu důvěru. Kolega Chlíbek ale u mužstva zůstane jako můj asistent, takže mi určitě bude nápomocen a bude mne zásobovat cennými radami a zkušenostmi, které za dlouhou dobu svého trénování získal.

Nezlobte se, ale na trenéra s věkem 23 let mi připadáte docela mladý…
Já jsem vždycky chtěl být trenér. Ale že přijde takováto nabídka už teď, to jsem nečekal. Určitě je to příležitost a teď bude jen na mě a na mých svěřencích, jak jako trenér obstojím.

Vy jste působil u týmu už loni, kdy jste skončili po základní části na čtvrtém místě, v semifinále play off vás pak vyřadil lídr soutěže z Mladé Boleslavi. Jak byste sezonu zhodnotil?
Určitě se dá vyhodnotit jako dobrá. Klukům sice nevyšel její začátek, kdy se prohrálo několik zápasů s týmy, co bojovaly o padáka, ale náš výkon měl vzestupnou tendenci. Pro mužstvo bylo zejména dobré, že od půlky soutěže začal hrát Kryštof Dosoudil, řekl bych stěžejní hráč naší sestavy, kluci si začali víc věřit a na palubovce to bylo znát. V play off proti Boleslavi jsme mohli jen překvapit, ale Středočeši ukázali své kvality i to, proč vyhráli základní část.

V letošním ročníku z vaší B skupiny druhé ligy nikdo výš nepostoupil, naopak přibyli další nevyzpytatelní soupeři…
To máte pravdu, letošní ročník bude ještě těžší než ten loňský. Přiřadili nám do skupiny vítěze z áčka, celek Basket Košíře, který stejně jako u nás Mladá Boleslav nechtěl postoupit do 1. ligy. K tomu přibyl Sokol Kbely, a u pražských týmů nikdo neví, jak to s nimi bude. Ze středních Čech pak postoupil Brandýs nad Labem a z „našeho" Oblastního přeboru BVK Holice. S nimi to budou pro mě srdeční zápasy, očekávám v nich derby se vším všudy. Já osobně mám za cíl si s Holicemi vypořádat účty z dob mého působení u béčka, ještě nikdy jsem je neporazil. Loňský přebor vyhrály bez porážky, tak je potřeba jim ukázat, kdo je v našem regionu králem (smích).

Jaké si tedy kladete cíle ohledně umístění?
Každopádně udržet tendenci umístění, které tu nastolil trenér Chlíbek a pohybovat se s mužstvem na předních příčkách tabulky s postupem minimálně do semifinále. Od vedení jsme nějaký konkrétní cíl nedostali, ale proč si dávat nižší cíle než byly ty loňské, že jo?

Když se podíváme na sestavu, vesměs v ní máte krom pár „veteránů" mladé hráče. Chystají se v sestavě nějaké změny?
Zatím to vypadá, že skončí jen jeden hráč, pivot Petr Kameník, a to z rodinných důvodů. Naopak přijít by měli, pokud se vše podaří dotáhnout, dva mladí hráči s pardubické juniorky. Ještě ale není nic stoprocentní, tak po mě jména nechtějte.

Kdy zahájíte na nadcházející ročník přípravu?
Bude to druhý týden v srpnu, v úterý 12. srpna. Máme domluveno několik přátelských zápasů, třeba s pardubickou U19 při jejich soustředění v Chocni. No a na začátku října se soutěž rozjede na ostro.

Před třemi lety jste byli velmi úspěšní v Českém poháru, kdy jste se dostali až do semifinále.
Bohužel ten jsme letos z finančních důvodů nepřihlásili.

Není to škoda?
To není otázka pro mě, ale pro vedení. Ale on se nehrál už ani loni. Samozřejmě z mého hlediska jako trenéra to škoda je, posledně to byly krásné zápasy, zejména to semifinále s prvoligovým Rapidem Liberec mělo svou kvalitu a hráči z nich získali spousty zkušeností.

Co říci závěrem?
Do nové sezony si jako basketbalový klub dáváme ještě jeden cíl, i když není přímo sportovní. Chceme přilákat na naše zápasy do hlediště více diváků! Zvažujeme různé způsoby, třeba propagací na sociálních sítí, dáváním nějakého občerstvení či pivka za symbolickou cenu a podobně. Druhá liga má svou kvalitu, a když vidíme, kolik lidí chodí jinde, je to opravdu strašlivý rozdíl. A dost možná, že to má vliv i na mužstvo v koncovkách vypjatých zápasů.

Redek Pecina

Zdroj https://chrudimsky.denik.cz/ostatni_region/darren-do-nove-sezony-s-jinym-trenerem-20140708.html