Béďa Paseka: Tým už se těší na sezónu

18.09.2017 16:51

 


Na další rozhovor jsme si pozvali pivota kategorie U15 a U17, Bedřicha Paseku.

Béďo, mohl by ses nejdříve naším fanouškům trošku představit?
Zdravím fanoušky, jmenuji se Bedřich Paseka, jak jste si asi mohli všimnout. Narodil jsem se 4.10.2003 v Chrudimi. Ve volném čase chodím s kamarády ven. Možná to někoho překvapí, ale dost času věnuji učení. Rád si zahraji nějakou hru na počítači a abych se udržoval v kondici chodím jednou za čas do posilovny.

Co nebo kdo tě přivedl k basketbalu?
K basketbalu mě přivedl můj táta za což mu hrozně moc děkuju. Věnoval se také basketbalu, ale kvůli problémům se zády musel skončil v dorostenecké kategorii. Doufám, že se podobnému zranění vyhnu. S basketbalem sem začal asi v sedmi nebo osmi letech. Jsem rád, že jsem si vybral tento sport.

Letos s týmem U17 budete hrát ligu. Byla letošní příprava náročnější než minulý rok?
Určitě byla příprava náročnější než minulý rok. Je vidět, že se trenéři chtějí na ligovou soutěž připravit co nejlépe. Bohužel, kvůli zranění jsem nemohl absolvovat celou přípravu a do tréninků jsem se vrátit teprve nedávno.

Mohl bys nám prozradit o jaké zranění se jednalo a zda jsi už 100% připravený na sezónu?
Pár dní před zahájení přípravy jsem si natrhl stehenní sval na levé noze. Bylo to velmi nepříjemné zranění, protože mě to bolelo nejen při chůzi, ale i při pouhém sezení na židli a vstávání z postele. Nyní už se cítím mnohem lépe, ale stále je znát, že jsem měsíc nemohl trénovat. Mohu však prozradit, že jsem připravený na první zápasy s týmem BK Sythesia Pardubice „B“ (rozhovor byl pořízen ještě před začátkem soutěže).

Co je podle tebe tvoje silná stránka a naopak slabá, na které musíš zapracovat?
Nechci se nějak vychloubat, ale myslím že moje velká síla oproti ostatním pivotům je atletičnost, kterou využívám ve hřej jeden na jednoho a pomáhám i týmu vy vyběhnutí do rychlého protiútoku. Moje slabiny jsou hlavně v tvrdosti přihrávkách. Na tom musím zapracovat, abych nepřihrával tzv. !měkejše“. Dále chci zlepšit techniku střelby. Občas se mi stane, že když zkusím vystřelit trojku, hodím to jako bramboru.

Máš nějaké osobní a týmové předsevzetí na blížící se sezónu?
Osobně bych chtěl navázat na loňskou sezónu, ve které se mi opravdu dařilo a troufám si říct, že jsem patřil mezi nejdůležitější hráče týmu. Co se týče týmu, tak samozřejmě usilovně bojovat každý zápas. Naše cíle jsou jasné, chceme se udržet v lize a bojovat s vynikajícími týmy a vyhrávat. To je myslím naše motivace k dobrým výsledkům.

V čem podle tebe bude největší rozdíl v Nadregionální lize U15 a Lize U17?
Určitě největší rozdíl bude v kvalitě soupeře. Liga U17 bude určitě mnohem více fyzicky i takticky náročnější. Přesto chceme uhrát dobrý výsledek. Celý tým se na tuto sezónu těší.

Máš nějaký svůj basketbalový vzor? Pokud ano, proč?
Můj vzor je  Lebron James z týmu Cleveland Cavaliers. Když se dívám jak hraje, málokdy se stává že by udělal v zápase jedinou chybičku. Je schopný dát za zápas klidně i 30 bodů, což je pro mě neuvěřitelné číslo.

Jaké jsou tvé basketbalové cíle?

Chtěl bych si zahrát nejvyšší českou soutěž.Lákalo by mě i zahraničí :-)

Díky moc za rozhovor :-)