Rozhovor: Véča s Verčou podpořili naší repre v Rumunsku

04.09.2017 21:52

Na rozhovor jsme tentokrát pozvali Honzu Večeřu s přítelkyní Verčou, kteří jeli podpořit náš tým na Eurobasket do Rumunska.

 

Honzo a Verčo, čí byl nápad jet podpořit náš tým do Kluže?

Véča: Troufám si říct, že to byl skoro můj nápad. Ale vše vzniklo už minulý rok, kdy jsme vyrazili podpořit českou repre na kvalifikaci o olympiádu do Bělehradu. Už tam jsme si řikali, že zas někam vyrazíme. No a definitivně se to rozseknulo na svatbě Šolcika, kde se sešla celá naše parta, popila a řekli si, že vyrazíme.

 

Jaká byla cesta do Rumunska?

Véča: Cesta do Rumunska byla famózní, není nic lepšího než jet 1000 km na východ od nás… Vyráželi jsme ve 2 ráno z Pce, v 7:30 jsme se potkali se Šolcíkovejma v Budapešti, dali si tak ještě hodinku po dálnici a pak sjeli na maďarský venkov. To ale nebylo vše, překročili jsme hranice s Rumunskem a tam teprve začala divočina. Můžu říct, že v Rumunsku na silnici to funguje způsobem silnější pes mr…

Verča: Těžko říct, protože jsem skoro celou cestu prospala. :-)

 

Jak hodnotíte výsledky a výkony našeho mužstva proti domácím Rumunům a favoritům ze Španělska?

Véča: Proti Rumunům to byla z naší strany fantazie. Nikdo nezahrál špatně a každý přispěl tím, co umí nejlíp. Ať už to byl Vojta Hruban, který trefoval neskutečný střely, Saty, který skvěle řídil naši hru, Krojc co ubránil, Šířa co vybojoval… Mohl bych takhle vyjmenovat všechny. Tady bych zmínil, že jsem do toho v hledišti dal taky srdce a rval se jako lev. Až tak vehementně, že jsem Verče málem zlomil nos. Promiň. No a proti Španělům si myslím, že to bylo se ctí. Mrzí mě, že jsme pak všude v novinách četli, že nás neskutečně přejeli a že to byl debakl. Jako jo, byl, ale vždyť oni neudělali vůbec chybu a trefovali neskutečný střely. Kdo viděl, aby Ricky Rubio takhle trefoval? Pau Gasol minul jedinou střelu ze hry? Myslím, že s tímhle výkonem jsou Španělé schopni porazit kohokoliv. A hlavně, s naší podkošovou sestavou jim opravdu konkurovat nemůžeme.

Verča: Škoda, že zápas s Rumunskem Véča viděl až ze záznamu. Řekněme, že ho zmohla cesta.  Zápas jsem začala sledovat až po tom, co mi Véča dal loket a já si od něj odsedla. Před tím jsem se ho totiž snažila bránit před okolními, lehce naštvanými fanoušky Rumunska, které Véča svým vehementním fanděním dráždil. Jinak zápas se Španělskem byl pro mě osobně obrovským zážitkem. Taky mě mrzí, že spoustu lidí říkalo, že jsme dostali nařezáno, protože si myslím, že kluci bojovali co to šlo a nedovolili, aby si z nich Španělé udělali dobrý den.

 

Byl nějaký český hráč, který vás svým výkonem okouzlil a naopak někdo, kdo vás zklamal?

Véča: Okouzlili mě asi všichni, samozřejmě jsem nejvíc fandil klukům z pardubického dorostu a z Beksy. Skvělej vstup do zápasu se Španěly měl Martin Kříž, Martin Peterka zase úžasně poslal k žárovkám Gasola. Mrzel mě akorát Jarda Bohačík, letošní MVP KNBL, že se mu nepodařilo skórovat ani v jednom zápase, co jsme viděli.

Verča: Já jsem jela hlavně proto, abych viděla Pau Gasola, protože jako skalní fanoušek Spurs ho samozřejmě zbožňuju. Dokonce jsem se s ním setkala před zápasem s Rumunskem, když Španělé vycházeli z haly a nastupovali do autobusu. Spěchali jsme si vyzvednout lístky, a protože jsme moc nestíhali, tak jsme chtěli projít mezi štrůdlem policistů, abychom to nemuseli obcházet a tam jsme do sebe s Gasolem v podstatě narazili.

 

Kromě basketu, navštívili jste nějaké památky?

Véča: Tak pár míst jsme navštívili. Nedaleko Kluže je starý solný důl, kde se už netěží a je to udělané jako atrakce. Doporučuji návštěvu, protože jsem ještě neviděl, že byste zhruba 200 metrů v podzemí a bývalém dole mohli jezdit na lodičkách, hrát minigolf, nebo sledovat krásy tohoto dolu z ruského kola. Jinak večerní Kluž byla taky nádherná, ale o té vám asi řekne více Verča…

Verča: Já bych teda řekla, že jsme neviděli skoro nic. Bohužel nebylo moc času. Kluž je rozhodně zajímavé město, ale to centrum se dá projít tak za půl hoďky. Do Rumunska bych se ale chtěla rozhodně vrátit, jela bych ale spíš po přírodě a tak. Jo a cestou domů jsme omylem jeli přes centrum Budapešti, takže památky jsme vlastně nakonec viděli.

 

Pojede po této zkušenosti i příště za naším týmem na nějakou akci?

Véča: Pokud to bude v našich silách, tak určitě. Hrozně rád bych viděl náš tým na olympiádě, tak doufám, že se někdy dočkám.

Verča: Určitě bychom chtěli někam jet, ale bohužel nebude asi moc příležitost. Takže přemýšlíme, že přístí rok zkusíme zajet na nějaký jiný sport nebo tak. Každopádně budeme rádi, když se k nám přidá víc lidí.

 

 

 

Díky moc za rozhovor :-)