Kryštof Dosoudil: Těšil jsem se, až si zahraju basket

14.02.2017 09:21

Vážení přátele, blížíme se do finále letošní sezony, kdy nás čekají nejdůležitější zápasy a při pohledu na tabulku, určitě všichni víme, o co se hraje. Je také důležité říci, že na tyto poslední zápasy se k týmu vrátil Kryštof Dosoudil, který je jedním z pilířů party kolem Štěpána Popelky. Kryštof trávil loňský půlrok v zemi klokanů a i o tom si s ním budeme dneska povídat. Podle posledního zápasu víme, že Kryštof nepřispěl pouze svým výkonem k vítězství týmu, ale konečně se vrátil idol všech chrudimských i svídnických dívek a i díky němu se zvedla návštěva v hledišti zhruba 2 puberťačky.

Kryštofe, vítej zpátky. Jak si se aklimatizoval po letu přes půl zeměkoule?

Díky! Aklimatizace proběhla v pohodě, i když jsem přiletěl z plného léta na Novém Zélandu doprostřed naší zimy. Ještě v Praze jsem jel z letiště v kraťasech, protože dlouhé kalhoty jsem poslal už dřív domů. Naštěstí jsem vydržel neusnout, a snad proto jsem tolik necítil 12hodinový časový posun.

Věřím, že k tvé aklimatizaci pomohly i zápasy, které si prakticky z letadla odehrál?

Let byl opravdu dlouhý, ale opravdu jsem se těšil, až si zase zahraju basket, proto jsem chtěl hned přijet na zápas a užít si zase atmosféru v týmu, kde to tento rok šlape na výbornou!

Co říkáš svým výkonům v pro tebe prvních zápasech a jak vůbec hodnotíš letošní sezonu celého týmu?

Snad jsem trochu klukům v zápase pomohl, ale určitě u sebe cítím velké rezervy. Já se hlavně ale těšil na tu naší pohodu a ta nezklamala, obzvlášť po těsném vítězství v nelehkém zápase. Sezona je rozjetá parádně. Kluci poráželi těžké soupeře a je vidět, že už nejsme v soutěži za žádné ušáky ale zkušené mazáky!

Měl si pravidelné informace od kluků z týmu, jak probíhají jednotlivé zápasy?

Informace jsem dostával pravidelně, v týmu proběhlo několik změn, tak mě samozřejmě zajímalo, jak si to postupně sedá. A když jsem sledoval tabulku a statistiky ze zápasů, viděl jsem, že to funguje moc dobře.

Co říkáš na výkony jednotlivých hráčů, je tam nějaké překvapení sezony podle tebe?

Je supr, že si kluci, kteří už delší dobou patří mezi tahouny, stále udržují výkonnost a můžeme se na ně spolehnout. Zároveň máme teď i stabilní lavičku. V týmu je zdravá konkurence a na každý post teď máme několik dobrých hráčů. Příjemným překvapením je určitě rookie Tom Tkadlec, kterému nechybí potřebné sebevědomí a hned v první sezoně za nás přidává důležité body.

Chrudim letos dokázala porazit 2x své největší rivaly BK Přelouč a BK Wolves Radotín a uhrála výsledky 1:1 s Mladou Boleslaví a Jindřichovým Hradcem. To jsou skvělé výkony, nemyslíš?

Určitě, z těchto výsledků jsem měl na dálku obzvlášť radost! Zároveň se ukazuje, že i prohra s Kutnou Horou- nováčkem soutěže, nebyla ostudná, jak se mohlo zdát. Kutná Hora je teď v první polovině tabulky a nadcházející zápas musíme máknout, abychom si udrželi děleného prvního fleka.

No a pojďme teď k tobě. Proč si vlastně vyměnil české pivo a za australský patok a vydal si se do Austrálie na půl roku?

No, tuhle otázku jsem si taky kladl, když jsem se poprvé napil toho, čemu říkají pivo, a ještě za to zaplatil v přepočtu asi 250 Kč za půllitr :D Důvodem pobytu v Austrálii bylo ale studium na univerzitě v Melbourne, kde jsem na místní právnické fakultě získal stipendium, a mohl zde tak semestr pobývat.

Zmiň nějakou velmi zajímavou historku, co se ti tam přihodila?

Historek je mnoho, hlavně proto, že jsem si vše musel zařizovat sám. Ze začátku jsem se tak často ocital v nečekaných situacích. Ostatně celé naše ubytování byl jeden velký vtip. Ale z pohledu basketu byla určitě zajímavá návštěva čerstvého šampiona NBA Matthewa Dellavedovy, který přivezl do rodného Melbourne vítěznou trofej, podobně jako k nám vozí hokejisti Stanley Cup. Vystál jsem si frontu na možnost sáhnout si na pohár, tak doufám, že budu teď mít ruku zlatou stejně jako ta trofej :D A protože vím, že náš trenér je oddaný fanoušek Clevelandu, chtěl jsem si nechat podepsat od Matthewa kartičku. Když jsem mu říkal, ať napíše, že je to „for Stepan“, uvědomil jsem si, že se tak v překladu jmenuje i jeho rival z finále NBA Stephen Curry. Zatvářil se trochu podivně, tak jsem mu to radši vyhláskoval, aby si nemyslel, že to je buzerace :D

Narážel jsem na pivo v úvodu článku, jaké pivo se tam pije?

Žádné, protože to by byla urážka pro pivo, kdybych tu vodu v plechovce nazýval pivem. Ale to platí pouze pro ležák, který tu pijeme my. Je pravda, že tam je populární hlavně tzv. Ale, který se tu už taky začíná objevovat a který mají dobrý. Každopádně pivo je i pro místní poměrně drahé, jak jsem psal, v hospodě dá člověk za půllitr v přepočtu minimálně 200 Kč a malá plechovka v obchodě přijde aspoň na 60 Kč. Austrálie je ale hlavně velkým producentem vína, takže jsem pil hlavně to, abych neprochlastal celé stipendium.

Na tvých výkonech delší pauza od basketu vůbec nebyla znát, trénoval si i v Austrálii?

Do konce listopadu jsem trénoval s místním univerzitním klubem, kde byla dobrá úroveň. Zahrál jsem si i pár zápasů v místní městské lize, kde se občas vyskytli i hráči se zkušenostmi z americké NCAA, takže to byla docela škola. Po skončení semestru tréninky už nebyly, ale s nástupem léta jsme začali hrát s pár klukama venku. Zápasy na hlavních streetových kurtech ve městě měly skvělou vyhecovanou atmosféru.

Nechtěli ti tam také nabídnout kontrakt?

Kluby z nejvyšší ligy mají úroveň srovnatelnou s euroligou, takže kontrakt bych mohl dostat jedině tak na prodávání párků. Naskytla se ale možnost hrát za tým, kde byly vypláceny prémie za zápasy, což by byla hezká brigáda. Časově to ale bylo náročné a nestihl bych ani moc zápasů, takže jsem se rozhodl hrát jen street.

Ještě nám řekni, jak by sis představoval konec letošní sezony a pozvi divačky na basketbal.

Teď už je asi jasné, že máme ambice na play off. Tyhle zápasy mají vždycky ještě o level vyšší náboj. No a úplný konec sezony bude určitě zas zakončený nějakou grilovačkou, doufám, že po letech mého apelování bude konečně brokolice místo tý kejty!