Jirka Samek: Nechci být ta klasická koule na noze

16.02.2016 10:32

Jirka Samek, nová posila béčka.

 

Jirko, mohl by ses naším fanouškům trochu představit??

Ahoj, co bych o sobě asi tak řekl. Původně pocházím z Mostu, kde jsem vyrůstal. Již nějaký čas žiji v Pardubicích a do nedávna hrával za Defektors. Vždy jsem se snažil dělat věci na plno a tak jsem rád, že se mi naskytla příležitost zahrát si zase soutěžní utkání ve VČL. Basket hraji od mala a tak jsem se hned po nastěhování do Pardubic začal ohlížet kam si jít zaházet na koš a trochu se pohnout. První sezónu jsme hráli kraj, nicméně kvůli špatné účasti hráčů v týmu jsme museli sezonu ukončit. Dále jsme hráli už jen MOP (městský přebor). Přestup do Darenu je pro mne nová inspirace.

 

Kdo tě navedl na trénování v Chrudimi, které vyústilo v přestup do našeho Béčka??

Potkal jsem super kluky v Defektors, jmenovitě Honzu Večeřu a Zdenka Táborského, kteří mi nabídli, abych dorazil na trénink do Chrudimi. Celé to vzniklo tak, že jsem hledal trochu více pohybu a aktivnější přístup k basketu. Musím říci, že dvakrát týdně trénink a hrací víkendy už jsem opravdu dlouho neměl, takže super.

 

V sobotu jsi odehrál první zápas za Chrudim proti Hořicím, za které hraje tvůj kamarád. Proběhlo nějaké hecování??

Jasně, i Rosťa je dobrý kamarád a baskeťák, kterého jsem potkal v Defektors. Na tréninku jsme si nikdy nic nedarovali (v dobrém) a tak jsem se opravdu těšil na ostrý zápas. Hrál jsem s Rosťou také nedávný turnájek ve Streetballu na kterém jsem poznal i další dva dobré hráče Hořic. Bylo fajn zahrát si hned první utkání po dlouhé době a znát takovou spoustu kluků kolem. Hecování určitě proběhlo, i to umocnilo už tak dobrý basketbalový zážitek J

 

Nakonec se zvítězilo o 19 bodů. Jak bys hodnotil zápas??

Všichni hráli na plno a celý zápas bylo o co hrát. Viděl bych dva zlomové momenty, kde se ukázala z mého pohledu výborná taktika našeho trenéra. První přišel asi 4 min. před koncem poločasu, kdy trenér vycítil příležitost při oddechovém čase soupeře a vyhecoval všechny spoluhráče k osobnímu pressingu. Bylo stále dost sil a na lavičce další 4 hráči připraveni naskočit do hry. Vůbec jsem nechápal, kde se v našich vzala ta energie, kluci máknuli a na konci prvního poločasu to bylo někde o 15 bodů pro Daren. Evidentně jsme Hořice zaskočili, ale hned ze začátku druhé půle se ukázala vyrovnanost soupeře, který začal velice rychle dotahovat. Tady vidím druhý důležitý moment, kdy trenér neváhal vzít hned z kraje druhé půlky time out a celou situaci uklidnil. Z mého pohledu to byl opravdu skvělý zápas. Já jsem nastoupil vždy do vedení a tak jsem se snažil maximálně pomoci a vedení postupně navyšovat. Rychle mi ale docházeli síly a tak jsem byl opravdu rád, že nás bylo dost na střídaní J

 

V zápase jsi se uvedl dvěma body. Jaký to byl pocit po dlouhé době dát koš v soutěžním utkání??

Pocit to byl přímo skvělý. I když se může zdát, že dva body nejsou moc, věřím ale, že budu moci brzo navázat a pomoci k dalším úspěchům týmu. Především se musím ještě pořádně sehrát s ostatními. Snad nebude dlouho trvat a budu moct uplatnit svá kila pod košem. Dříve jsem byl nebezpečný hlavně při útočných doskocích, kterými jsem se vždy dokázal prosazovat.

 

Máš do konce sezóny nějaké své osobní předsevzetí, mety, kterých by si rád dosáhl??

Určitě bych se rád dostal trochu více do pohody se svou kondičkou. Kluci jsou mlady, běhavý a plny sil. Já na sobě musím máknout, abych jim vůbec stačil. Rozhodně nechci být ta klasická koule na noze :-)